Bilakah tarikh akhir pembayaran bil saya?

Modified on Fri, 5 Apr at 12:23 PM

Celcom 

Pelanggan Celcom boleh menyemak tarikh akhir bil anda dengan memuat turun bil anda melalui aplikasi Celcom Life. 

  • Untuk menyemak tarikh akhir bil anda dengan tepat, buka aplikasi Celcom Life dan ketik pada 'Bil Saya' untuk memuat turun penyata bil anda. Maklumat tarikh akhir bil anda sepatutnya terdapat pada halaman pertama bil anda, di bawah 'Ringkasan Akaun'. 


Digi 

Bagi pelanggan Digi yang aktif, tarikh akhir pembayaran biasanya adalah 30 hari dari tarikh invois dan merupakan tarikh terakhir untuk membayar bil Digi anda.

  • Untuk menyemak tarikh akhir pembayaran bil dengan tepat, buka aplikasi MyDigi dan ketik pada 'Lihat/ Bayar Bil'.


Bagi pelanggan Digi yang meminta untuk port-out atau menamatkan talian Digi anda, tarikh akhir yang dinyatakan tidak terpakai. Sila rujuk di bawah untuk tarikh akhir untuk pembayaran:


  • Jika anda beralih ke syarikat telekomunikasi lain, anda dikehendaki membayar semua jumlah tertunggak (dibilkan dan tidak dibilkan) dalam masa 2 jam selepas pemberitahuan SMS port-out Digi’s. Kegagalan untuk membayar akan melambatkan atau menolak permintaan port-out anda, dan anda perlu mengemukakan semula permintaan port-out.
  • Jika anda menamatkan talian Digi anda, anda dikehendaki membayar semua jumlah tertunggak (dibilkan dan belum dibilkan) sebelum talian boleh ditamatkan.


Penting: Tidak membayar bil telekomunikasi boleh menyebabkan gangguan perkhidmatan dan/atau memberi kesan kepada penarafan kredit anda. Kami menasihatkan semua pelanggan untuk memastikan pembayaran bil anda tepat pada masanya.

Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select at least one of the reasons
CAPTCHA verification is required.

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article