Credits

Modified on Thu, 12 Sep at 10:04 AM

1. Apakah Credits?

Credits anda akan ditetapkan sebagai kaedah pembayaran jika Points anda tidak mencukupi. Bayaran akan ditolak daripada Credits anda secara automatik jika anda tiada baki yang mencukupi dalam Points anda.


2. Apa yang saya boleh bayar menggunakan Credits saya?

Anda boleh menggunakan Credits anda untuk membayar transaksi melalui aplikasi Yoodo (oleh CelcomDigi) anda, seperti membayar pelan bulanan anda dan membeli data Booster dll. 


3. Bagaimana cara untuk tambah nilai ke Credits saya?

Anda boleh menambah nilai Credits anda dengan memilih ikon 'Tambah Nilai' pada bahagian 'Bayaran' dan mengikuti langkah-langkah yang tertera. Bayaran boleh dibuat melalui kaedah pembayaran yang tersedia (Kad Kredit/Debit, PayPal), perbankan atas talian, Boost, eWallet Touch 'n Go, GrabPay atau Alipay.


4. Adakah Credits saya ada tarikh luput?

Credits anda akan kekal tanpa sebarang tarikh luput selagi akaun anda mempunyai satu talian yang masih aktif. Tetapi, baki Credits pada wallet hanya akan mempunyai tempoh sah selama 30 hari sebelum dibatalkan jika anda menamatkan talian aktif terakhir atau tidak lagi mempunyai talian aktif pada akaun anda.


5. Apa yang akan terjadi jika saya berbelanja lebih daripada jumlah dalam Credits saya?

Jika anda sudah daftarkan kad debit atau kredit dengan akaun anda, amaun ini akan ditolak dari kad anda apabila anda ingin membeli pelan, Booster atau Add-On yang harganya melebihi nilai baki dalam Credits anda.


Jika anda tidak mempunyai kad debit atau kredit yang didaftarkan dengan akaun anda, anda perlu membuat topup melalui perbankan online atau mana-mana cara pembayaran yang sedia ada dengan kami sebelum anda dapat melakukan pembelian tersebut.


6. Bolehkah saya mengeluarkan wang dari Credits?

Tidak, anda tidak boleh mengeluarkan wang tunai dari Credits anda.

Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select at least one of the reasons
CAPTCHA verification is required.

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article