Promosi Boost Bank

Modified on Thu, 8 Aug at 10:00 AM

Kempen CelcomDigi x Boost Bank Kadar Faedah Promosi 4% Setahun (p.a.) untuk CelcomDigi Jar


1. Apa itu kadar faedah promosi 4% setahun untuk kempen CelcomDigi Jar?

Kempen ini menawarkan kadar faedah promosi sebanyak 4% faedah tahunan pada baki akhir hari dalam satu (1) jar khas yang dikenali sebagai “CelcomDigi Jar”.


2. Apakah tempoh kempen?

8 Ogos 2024 hingga 7 November 2024.


3. Siapakah yang layak untuk mendapatkan kadar faedah promosi ini?

Untuk layak mendapatkan kadar faedah promosi, anda perlu memenuhi kriteria berikut:


1. Pengguna baru Boost Bank

  • Daftar akaun Boost Bank melalui aplikasi Boost.
  • Belanjakan min. RM20 pada bil pascabayar atau prabayar CelcomDigi setiap bulan menggunakan aplikasi Boost sebagai kaedah pembayaran anda.


2. Pelanggan sedia ada Boost Bank yang berdaftar melalui aplikasi Boost Bank

  • Pautkan akaun Boost Bank mereka dengan aplikasi Boost mereka dan
  • Belanjakan min. RM20 pada bil pascabayar atau prabayar CelcomDigi setiap bulan menggunakan aplikasi Boost sebagai kaedah pembayaran anda.

 

4. Saya baru sahaja membuat akaun Boost Bank dan mendepositkan dana ke dalamnya. Bila saya boleh mula mendapat faedah?

Anda boleh mula mendapat kadar faedah 4% setahun dengan segera jika anda adalah pelanggan CelcomDigi dan telah mendepositkan dana ke dalam CelcomDigi Jar.


5. Bagaimana saya boleh mendapatkan CelcomDigi Jar?

Jika anda sudah menggunakan Boost untuk membayar bil CelcomDigi anda, CelcomDigi Jar akan muncul secara automatik pada halaman jar khas apabila anda log masuk ke akaun Boost Bank melalui aplikasi Boost. 


Jika anda belum membayar bil CelcomDigi melalui Boost, hanya belanjakan minimum RM20 pada bil CelcomDigi atau tambah nilai prabayar anda. Ini akan secara automatik membuka CelcomDigi Jar khas pada halaman jar khas anda.


6. Adakah terdapat jumlah minimum yang perlu saya deposit untuk menikmati kadar faedah 4.0% setahun?

Anda boleh mula mendapat faedah 4.0% setahun dengan deposit serendah RM1 dalam CelcomDigi Jar anda. Namun, anda juga perlu membelanjakan sekurang-kurangnya RM20 di CelcomDigi menggunakan Boost sebagai kaedah pembayaran anda untuk layak mendapat kadar faedah 4.0% setahun.

 

7. Saya telah berjaya membuka CelcomDigi Jar. Berapa lama saya boleh menikmati kadar faedah promosi 4% setahun secara harian?

Selepas membuka CelcomDigi Jar, anda boleh menikmati kadar promosi semasa bulan pertama dan bulan kedua. Untuk terus menikmati kadar tersebut dalam bulan ketiga, anda perlu melengkapkan kriteria transaksi dalam bulan kedua.


Ilustrasi:

  • Pengguna A membuka jar khas pada 21 Ogos 2024. Beliau boleh menikmati kadar promosi pada jar ini sehingga 30 September 2024. 
  • Pengguna A membelanjakan RM50 pada bil CelcomDigi pada 15 September 2024. Ini membolehkan Pengguna A terus menikmati kadar promosi sehingga 31 Oktober 2024.
  • Pengguna A tidak membayar sebarang bil CelcomDigi pada Oktober 2024. Oleh itu, jar khas Pengguna A akan dinyahaktifkan pada 1 November 2024. Dana dalam jar khas termasuk faedah yang diperoleh akan dipindahkan kembali ke akaun simpanan Pengguna A.


8. Apa yang berlaku jika saya tidak memenuhi keperluan perbelanjaan RM20 untuk CelcomDigi dalam sebulan?

CelcomDigi Jar anda akan ditutup jika anda tidak membelanjakan RM20 di bil CelcomDigi dengan Boost dalam sebulan. Sebarang dana dan faedah akan dipindahkan ke akaun utama anda.


9. Saya telah memenuhi semua kriteria kelayakan tetapi saya masih tidak mendapat faedah harian 4% setahun pada CelcomDigi Jar saya. Apa yang perlu saya lakukan?

Sila hubungi pasukan Boost Bank kami melalui salah satu saluran berikut:


Untuk pertanyaan berkaitan Boost Bank sila hubungi:


Untuk pertanyaan berkaitan Boost Wallet sila hubungi:

 

10. Bila faedah akan dikreditkan ke akaun Boost Bank saya?

Faedah akan dikreditkan ke akaun Boost Bank anda setiap minggu iaitu setiap tujuh (7) hari dari hari anda membuka CelcomDigi Jar simpanan Boost Bank anda dan/ atau jar khas anda.


Ilustrasi:

Pada hari pertama, anda membuka akaun Boost Bank anda dan mendepositkan dana ke dalam jar simpanan anda. Pada hari ke-8, faedah yang diperoleh akan dikreditkan ke dalam jar simpanan anda.


11. Apakah had maksimum untuk kadar faedah promosi ini?

Had maksimum adalah RM50,000,000 pada jumlah deposit yang layak secara prinsip first-come, first-served.

 

12. Adakah terdapat had kepada jumlah faedah yang boleh saya peroleh di bawah kadar faedah promosi ini?

Ya, terdapat had maksimum individu sebanyak RM 50,000. Ini bermaksud bahawa kadar faedah promosi 4% setahun hanya akan dikenakan kepada RM 50,000 yang disimpan dalam jar khas CelcomDigi.


13. Saya sebelum ini telah mendepositkan dana ke dalam CelcomDigi Jar; namun ia kini terkunci dan baki jar adalah RM0.00. Mengapa ini berlaku?

Untuk mengaktifkan semula CelcomDigi Jar anda, belanjakan minimum RM20 pada bil CelcomDigi menggunakan Boost. Deposit sebarang jumlah ke dalam jar untuk mula mendapat kadar faedah promosi 4% setahun sekali lagi.


14. Jika saya membayar bil CelcomDigi saya selama 3 bulan dalam 1 pembayaran, adakah ini bermakna CelcomDigi Jar saya akan tetap tidak terkunci selama 3 bulan?

Tidak, membayar bil CelcomDigi Jar anda lebih awal untuk tiga bulan dalam satu pembayaran tidak akan memastikan CelcomDigi Jar anda tetap tidak terkunci selama tempoh tersebut. Anda perlu membayar sekurang-kurangnya RM20 pada bil CelcomDigi anda melalui aplikasi Boost setiap bulan untuk memastikan jar tetap tidak terkunci.


15. Apa yang berlaku kepada kadar faedah saya selepas tempoh kempen berakhir?

Selepas tempoh kempen berakhir, CelcomDigi Jar anda akan secara automatik ditutup dan baki anda akan dipindahkan ke akaun simpanan Boost Bank anda.


16. Adakah saya akan diberitahu jika CelcomDigi Jar saya ditutup?

Ya, anda akan menerima notis apabila CelcomDigi Jar anda ditutup dan dana dipindahkan kembali ke akaun simpanan Boost Bank anda.


17. Saya sudah mempunyai jar khas MYDIN. Bolehkah saya masih membuka jar khas CelcomDigi?

Ya, anda boleh mempunyai beberapa jar khas selagi anda memenuhi kriteria kelayakan untuk setiap satu.

 



Kempen Wallet Cashback Prabayar dan Pascabayar CelcomDigi x Boost Bank

 

1. Apa itu kempen Cashback Wallet Prabayar RM1.20 & baran bil pascabayar RM2.40 CelcomDigi x Boost Bank?

Kempen ini menawarkan pengguna yang layak untuk menggunakan salah satu daripada dua kod promosi melalui aplikasi Boost untuk menebus wallet rakan kongsi ("Ganjaran") dari 8 Ogos 2024 hingga 7 November 2024:


  • "CDPREPAID": Tebus satu (1) wallet top-up prabayar CelcomDigi RM 1.20. Terhad kepada 37,500 penebusan pertama secara prinsip first-come, first-served.
  • "CDPOSTPAID": Tebus satu (1) wallet bayaran bil pascabayar CelcomDigi RM 2.40. Terhad kepada 18,750 penebusan pertama secara prinsip pertama sampai pertama dapat.


2. Apakah tempoh kempen?

8 Ogos 2024 hingga 7 November 2024.


3. Siapakah yang layak untuk menebus ganjaran ini?

Untuk layak menikmati ganjaran, anda perlu memenuhi kriteria berikut:


1. Pengguna baru Boost Bank

  • Daftar akaun Boost Bank melalui aplikasi Boost.
  • Belanjakan min. RM20 pada bil pascabayar atau prabayar CelcomDigi setiap bulan menggunakan aplikasi Boost sebagai kaedah pembayaran anda.
  • Tidak menebus sebarang wallet rakan kongsi Boost Bank yang lain seperti BOOSTMYDIN atau BOOSTGETRAVEL.


2. Pelanggan sedia ada Boost Bank yang berdaftar melalui aplikasi Boost Bank

  • Pautkan akaun Boost Bank mereka dengan aplikasi Boost mereka dan
  • Belanjakan min. RM20 pada bil pascabayar atau prabayar CelcomDigi setiap bulan menggunakan aplikasi Boost sebagai kaedah pembayaran anda.
  • Tidak menebus sebarang Wallet Rakan Kongsi Boost Bank yang lain seperti BOOSTMYDIN atau BOOSTGETRAVEL.

 

4. Bagaimana saya boleh menebus ganjaran?

Hanya ikuti langkah berikut:

  1. Buka aplikasi Boost anda dan pergi ke Profil > Kod Penebusan
  2. Masukkan kod promo “CDPREPAID” atau “CDPOSTPAID”
  3. Setelah penebusan berjaya, anda boleh melihat "Wallet Prabayar CelcomDigi" atau "Wallet Pascabayar CelcomDigi" di bawah "Wallet Rakan Kongsi Saya" di halaman utama aplikasi Boost anda.

 

Untuk menggunakan ganjaran anda:

  1. Wallet Prabayar CelcomDigi: Belanjakan minimum RM30 dalam satu transaksi untuk top-up Celcom XPAX atau Digi prabayar melalui aplikasi Boost.
  2. Wallet Pascabayar CelcomDigi: Belanjakan minimum RM60 dalam satu transaksi untuk membayar bil Celcom atau Digi melalui aplikasi Boost.

 

5. Bila ganjaran ini tamat tempoh?

Ganjaran ini mesti digunakan dalam masa 30 hari dari tarikh anda menebusnya atau sehingga ia digunakan sepenuhnya, yang mana lebih dahulu.

 

6. Saya telah mendaftar untuk akaun Boost Bank melalui aplikasi Boost Bank tetapi menghadapi mesej ralat apabila saya cuba menebus kod promosi pada aplikasi Boost. Apa yang perlu saya lakukan?

Untuk menyelesaikan isu ini, ikuti langkah berikut:

  • Langkah 1: Pastikan anda menggunakan versi aplikasi terkini (v7.2 ke atas untuk iOS dan Android)
  • Langkah 2: Pautkan akaun Boost Bank anda kepada aplikasi Boost. Buka aplikasi Boost anda, ketik ikon 'Bank', masukkan PIN BANK anda dan log masuk ke papan pemuka Boost Bank anda. (Langkau langkah ini jika anda mendaftar untuk akaun Boost Bank anda melalui aplikasi Boost)
  • Langkah 3: Cuba semula proses penebusan. Selepas berjaya log masuk ke papan pemuka Boost Bank anda, kembali ke skrin utama aplikasi Boost, pergi ke Profil > Kod Penebusan dan cuba semula proses penebusan. Anda kini sepatutnya dapat menebusnya dengan jayanya.


Jika masalah berterusan, sila hubungi pasukan sokongan Boost Bank/ Boost Wallet untuk bantuan lanjut melalui salah satu saluran berikut: 

 

Untuk pertanyaan berkaitan Boost Wallet sila hubungi:


7. Di mana saya boleh mendapatkan terma dan syarat kempen?

Anda boleh mendapatkan terma dan syarat penuh di sini (tersedia dalam Bahasa Inggeris sahaja).

Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select at least one of the reasons
CAPTCHA verification is required.

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article