Soalan Lazim: Program CelcomDigi Home Referral 2024

Modified on Tue, 1 Oct at 10:01 AM

Soalan Lazim Umum


1. Apakah program CelcomDigi Home Referral? 

Program rujukan ini memberi ganjaran kepada perujuk kerana berjaya merujuk rakan dan keluarga mereka kepada pelan CelcomDigi 5G Home WiFi atau CelcomDigi Fiber menggunakan kod promosi unik mereka.


2. Apakah itu perujuk dan yang dirujuk?

“Perujuk” ialah seseorang yang telah mendaftarkan diri mereka sebagai perujuk di referral.celcomdigi.com dan berkongsi kod promosi unik mereka dengan rakan dan keluarga mereka untuk digunakan semasa membeli atau mendaftar untuk CelcomDigi 5G Home WiFi atau sebarang pelan fiber.

“Yang dirujuk” ialah seseorang yang membeli atau mendaftar untuk CelcomDigi 5G Home WiFi atau pelan CelcomDigi Fiber buat kali pertama dan memasukkan kod promo unik daripada perujuk mereka semasa daftar keluar atau proses pendaftaran.


3. Apakah itu "rujukan yang berjaya"?

Rujukan yang berjaya adalah apabila yang dirujuk telah membeli CelcomDigi 5G Home WiFi atau mendaftar pelan CelcomDigi Fiber dan telah memasukkan kod promosi unik perujuk mereka semasa daftar keluar atau proses pendaftaran. Hanya perujuk dan yang dirujuk yang berjaya diberi ganjaran.


4. Apakah tempoh program?

Tempoh rujukan: 1 Oktober 2024 hingga 31 Disember 2024. 

  • Anda boleh mendaftar sebagai perujuk di referral.celcomdigi.com untuk mendapatkan kod promosi unik anda untuk berkongsi dengan rakan dan keluarga anda dalam tempoh ini.


Tempoh pengaktifan: 1 Oktober 2024 hingga 15 Januari 2025.

  • Inilah masanya yang dirujuk boleh membeli dan/ atau mengaktifkan CelcomDigi 5G Home WiFi baharu atau pelan fiber menggunakan kod promosi unik perujuk mereka.


Tempoh pemenuhan: 7 Oktober 2024 hingga 31 Januari 2025.

  • Bagi setiap rujukan yang berjaya, perujuk dan yang dirujuk akan menerima ganjaran mereka dalam masa dua (2) minggu sebaik sahaja yang dirujuk telah mengaktifkan pelan WiFi atau CelcomDigi 5G Home WiFi mereka.



Soalan Lazim untuk Perujuk (Referrer)


1. Adakah saya perlu menjadi pelanggan CelcomDigi sedia ada untuk menjadi perujuk di bawah program ini?

Tidak, anda hanya perlu mendaftarkan diri anda sebagai perujuk di referral.celcomdigi.com untuk mendapatkan kod unik promosi perujuk.


2. Adakah terdapat bilangan maksimum rujukan yang berjaya dibenarkan bagi setiap perujuk? 

Setiap perujuk boleh merujuk seberapa ramai rakan dan keluarga yang mereka suka. Tiada had pada bilangan rujukan yang berjaya bagi setiap perujuk.


3. Apakah yang saya dapat untuk setiap rujukan CelcomDigi 5G Home WiFi atau CelcomDigi Fiber yang berjaya?

Untuk setiap pembelian baharu atau daftar untuk CelcomDigi 5G Home WiFi atau CelcomDigi Home Fiber dengan kod rujukan unik anda, anda akan mendapat baucar Touch ‘n Go RM150 selepas mengaktifkan pelan baharu.


4. Jika rakan atau keluarga saya pada masa ini sudah menggunakan CelcomDigi 5G Home WiFi dan ingin menukar kepada pelan CelcomDigi Fiber (atau sebaliknya), adakah saya masih akan mendapat ganjaran?

Tidak. Program ini memberi ganjaran kepada perujuk dan yang dirujuk untuk pembelian baharu atau pendaftaran sahaja. Naik taraf, penurunan taraf. atau perubahan pelan daripada Celcom atau Digi atau CelcomDigi Fiber sedia ada tidak akan diiktiraf sebagai rujukan yang berjaya. Sila lihat soalan lazim umum ke-3 untuk definisi rujukan yang berjaya.


5. Rakan saya telah membuat pembelian dan mendaftar dengan kod promosi saya, tetapi saya masih belum dapat ganjaran. Apa yang patut saya buat?

Selepas pengaktifan pelan CelcomDigi baharu, anda akan menerima ganjaran dalam masa dua minggu. PIN Touch ‘n Go akan dihantar melalui WhatsApp ke nombor telefon yang diberikan semasa pendaftaran. Sila ambil perhatian bahawa untuk CelcomDigi 5G Home WiFi, pengaktifan hanya berlaku selepas penghantaran dan untuk CelcomDigi Fiber, pengaktifan berlaku selepas pemasangan.



Soalan Lazim untuk Orang Yang Dirujuk (Referee)


1. Apakah yang saya dapat apabila menggunakan kod promosi rujukan unik rakan/ ahli keluarga saya apabila menyemak atau mendaftar untuk CelcomDigi 5G Home WiFi atau CelcomDigi Home Fiber?

Jika anda baru membeli atau mendaftar untuk CelcomDigi 5G Home WiFi atau CelcomDigi Home Fiber, anda akan mendapat baucar Touch ‘n Go RM50 apabila pelan baharu diaktifkan semasa anda daftar keluar dan mendaftar menggunakan kod promosi perujuk.


2. Jika saya kini sudah menggunakan CelcomDigi 5G Home WiFi dan ingin bertukar kepada pelan CelcomDigi Fiber (atau sebaliknya), adakah perujuk saya dan saya akan mendapat ganjaran?

Tidak. Program ini memberi ganjaran kepada perujuk dan yang dirujuk untuk pembelian baharu atau pendaftaran baru sahaja. Naik taraf, penurunan taraf. atau perubahan pelan daripada Celcom atau Digi atau CelcomDigi Fiber sedia ada tidak akan diiktiraf sebagai rujukan yang berjaya. Sila lihat soalan lazim umum ke-3 untuk definisi rujukan yang berjaya.

 

3. Di manakah saya boleh memasukkan kod promosi unik perujuk saya semasa membeli atau mendaftar CelcomDigi 5G Home WiFi atau CelcomDigi Fiber?

  • Apabila membeli CelcomDigi 5G Home WiFi, masukkan kod promosi perujuk anda di ruang 'Kod Baucar" pada halaman daftar keluar.
  • Apabila mendaftar untuk pelan CelcomDigi Fiber, masukkan kod promosi perujuk anda semasa mendaftar halaman yang disediakan oleh perujuk anda. Jika tidak, anda juga boleh melawati cd.link/referral untuk mendaftar CelcomDigi Fiber.


4. Saya ingin mendaftar untuk pelan CelcomDigi Fiber dengan kod promosi perujuk saya, tetapi saya tidak boleh cari ruang untuk dimasukkan dalam kod promosi. Apa yang patut saya buat?

Untuk mendaftar pelan CelcomDigi Fiber dengan kod promosi, pergi ke cd.link/referral atau URL yang disediakan oleh perujuk anda.


5. Saya telah pun mengaktifkan pelan CelcomDigi 5G Home WiFi/ CelcomDigi Fiber saya, bila saya akan menerima ganjaran saya?

Selepas pengaktifan pelan CelcomDigi baharu, anda akan menerima ganjaran dalam masa dua minggu. PIN Touch ‘n Go akan dihantar melalui WhatsApp ke nombor telefon yang diberikan semasa pendaftaran. Harap maklum bahawa untuk CelcomDigi 5G Home WiFi, pengaktifan hanya berlaku selepas penghantaran dan untuk CelcomDigi Fiber, pengaktifan berlaku selepas pemasangan.

Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select at least one of the reasons
CAPTCHA verification is required.

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article