Digi Gadget SIM

Modified on Tue, 7 May at 8:29 AM

1. Apakah itu SIM Gadget?

SIM Alat ialah SIM tambahan yang boleh anda daftar untuk berkongsi kuota nternet prinsipal anda dengan berbilang peranti atau boleh pakai. Anda kini boleh menggunakan kuota Kongsi Internet anda dengan Digi pada hanya RM10/bulan untuk setiap SIM tambahan.

 

2. Apakah ciri-ciri utama SIM Gadget? 

  • SIM data sahaja dengan perkongsian internet daripada talian Utama. Gadget SIM tidak datang dengan kuota internetnya sendiri.
  • Sambungan internet yang mudah dan pantas di rangkaian terpantas di Malaysia, hanya pasang dan luncuran
  • Sesuai untuk pengguna dengan pelbagai alat, tablet dan peralatan rumah pintar, atau ahli keluarga dengan berbilang peranti di bawah satu bumbung
  • Digunakan untuk aplikasi sosial dan keperluan perbankan, termasuk menerima kod TAC


Nota: Buat atau terima panggilan/ MMS, hantar SMS, IDD dan pembelian perkhidmatan tambah nilai Internet tidak tersedia untuk Gadget SIM.


3. Siapakah yang layak mendaftar untuk Gadget SIM?

Pelanggan Pascabayar Digi pada pelan Digi Postpaid 60 dan ke atas layak mendaftar untuk talian SIM Gadget. Setiap barisan Pascabayar Utama yang layak boleh mendaftar sehingga enam (6) SIM Digi Gadget (dikira dalam kombinasi dengan Digi Prabayar tambahan lain, Jalur Lebar Mudah Alih Digi dan SIM Digi Gadget lain di bawah baris Utama yang sama).

 

4. Berapa banyak yang perlu saya bayar untuk Gadget SIM?

Setiap talian SIM Gadget berharga RM10/bulan dengan Digi. Anda akan dikehendaki membayar yuran bayaran pendahuluan sebanyak RM10 semasa pembayaran, yang akan dikembalikan dalam bil anda yang seterusnya.

 

Bukan warganegara Malaysia, yang mendaftar untuk Gadget SIM dikehendaki membayar deposit RM500 setiap talian pada waktu pendaftaran. Deposit ini akan dikembalikan selepas dua kitaran pengebilan lengkap dari tarikh penamatan akaun. Sebagai contoh, pelanggan bukan Malaysia dengan kitaran bil pada 21 haribulan setiap bulan dan menamatkan talian pascabayar pada 23 Februari hanya akan menerima bayaran balik deposit selepas 21 April.


Nota: Pelan pasca bayar sebelum 2021 perlu membayar tambahan sebanyak RM10/bulan untuk membolehkan perkongsian Internet. Digi Postpaid 2021 dan 2022 tidak mempunyai yuran perkongsian Internet kerana perkhidmatan ini diberikan secara lalai kepada pelan. Klik sini untuk maklumat lanjut tentang perkongsian Internet.


5. Adakah terdapat sebarang yuran pendaftaran untuk Gadget SIM?

Yuran pemprosesan sebanyak RM15 sekali dan yuran pengendalian SIM akan dikenakan pada bil pertama anda. Untuk maklumat lanjut, sila klik di sini.

 

6. Adakah saya perlu membeli kuota Internet untuk menggunakan Internet pada SIM Gadget saya?

Tidak, anda tidak perlu. Untuk menggunakan internet pada SIM Gadget anda, anda hanya perlu melakukan perkongsian internet dari talian Postpaid utama anda.

 

7. Apakah tawaran perayauan yang tersedia untuk Gadget SIM?

Anda boleh melanggan pas perayauan berikut melalui aplikasi MyDigi:

  1. Pelan Internet 3 Hari – RM25
  2. Pelan Internet 7 Hari – RM58
  3. Pelan Internet 30 Hari – RM98


8. Bolehkah saya menggunakan perkhidmatan suara perayauan jika saya melanggan Pas Internet 3 Hari?

Tidak, anda tidak akan dapat menggunakan perkhidmatan suara perayauan memandangkan Gadget SIM ialah SIM data sahaja. Anda hanya boleh menggunakan perkhidmatan data perayauan.

Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select at least one of the reasons
CAPTCHA verification is required.

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article