Soalan Lazim: Pembaharuan Automatik CelcomDigi Prepaid 5G Kuning

Modified on Tue, 19 Mar at 2:50 PM

1. Apakah ciri Pembaharuan Automatik?

  • Pembaharuan automatik memberi pelanggan keselesaan dan kesenangan untuk sambungan yang berterusan tanpa perlu langgan semula Pas Internet secara manual untuk menikmati perkhidmatan.
  • Pas Internet Bulanan CelcomDigi Prepaid 5G Kuning yang berulang secara automatik akan Pratamat tempoh dan diperbaharui secara automatik pada pukul 00:00 pada hari ke-30, bermula daripada tarikh langganan. Pembaharuan automatik hanya akan berlaku apabila baki kredit Prepaid mencukupi.
  • Tempoh sah Internet, tempoh sah akaun, dan kuota Internet akan dikemas kini setelah pembaharuan yang berjaya, sementara baki kredit panggilan akan ditolak secara automatik dengan jumlah yang sama dengan yuran bulanan langganan berulang auto yang anda pilih.
  • Jika kredit gagal diperbaharui, langganan bulanan yang berulang secara automatik akan digantung sehingga baki kredit diisi semula dengan baki yang mencukupi untuk pembaharuan automatik.


2. Pas Internet CelcomDigi Prepaid 5G Kuning manakah yang dilengkapi dengan fungsi pembaharuan automatik?

Semua Pas Internet Bulanan CelcomDigi Prepaid 5G Kuning menawarkan fungsi pembaharuan automatik.

 

3. Jika saya melanggan beberapa Pas Internet yang layak dengan fungsi pembaharuan automatik baru ini, pas manakah yang akan diperbaharui?

Apabila anda membuat langganan kedua dengan pas Internet yang layak, langganan pas Internet pertama akan dibatalkan, tetapi tempoh sah akan kekal sehingga tamat tempoh. Pembaharuan automatik yang berterusan akan mengikut langganan pas Internet terkini.

 

4. Bolehkah saya menghentikan langganan pas Internet Bulanan saya?

Anda boleh berhenti melanggan pas Internet Bulanan anda dengan mendail *118*2*5# atau melalui aplikasi MyDigi. Walau bagaimanapun, semua baki sah pas Internet Bulanan anda dan baki kuota akan dibatalkan apabila pemberhentian berjaya.

Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select at least one of the reasons
CAPTCHA verification is required.

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article