Soalan Lazim: Fiber dengan Pelan CelcomDigi ONE

Modified on Tue, 11 Jun at 11:01 AM

1. Bagaimanakah saya boleh menikmati 300Mbps Fiber dengan Pelan CelcomDigi ONE? 

Jika anda memilih untuk mendapatkan 300Mbps Fiber, ia akan diberikan melalui kaedah rebat untuk pelan fiber yang layak selama 24 bulan selagi anda kekal dengan pelan CelcomDigi Postpaid ONE Pro/Ultra dan mengekalkan keaktifan pelan fiber anda. Selepas 24 bulan, rebat ini akan diperbaharui secara automatik selagi anda kekal dengan CelcomDigi Postpaid ONE Pro/Ultra.


Jika anda belum mempunyai pelan fiber dengan kami pada masa ini, staf kami akan membantu untuk memeriksa liputan fiber di kawasan anda. Jika terdapat liputan yang tersedia, staf kami akan mengaktifkan pelan CelcomDigi ONE Pro/Ultra dan mengemukakan permintaan pengaktifan fiber. Setelah fiber dipasang dan diaktifkan, anda akan segera menikmati 300Mbps fiber tanpa sebarang caj tambahan! Sila ambil perhatian bahawa anda perlu mendaftar untuk pelan CelcomDigi fiber 300Mbps dengan kontrak 24 bulan. 


Jika anda kini mempunyai pelan fiber dengan kami, staf kami akan membantu untuk menukar pelan postpaid anda ke CelcomDigi ONE Pro/Ultra dan menukar pelan fiber anda ke pelan fiber yang layak. Setelah penukaran pelan fiber anda berjaya, anda akan mula menikmati rebat segera.  


Untuk kedua-dua senario, sila ambil perhatian bahawa pelan CelcomDigi Fiber 50Mbps, CelcomDigi Fiber 100Mbps, dan pelan fiber bukan CelcomDigi tidak layak untuk fiber percuma. 


Jika anda ingin mendaftar untuk pelan fiber dengan kelajuan yang lebih tinggi, anda perlu membayar tambahan RM20/bulan untuk 500Mbps, dan RM110/bulan untuk 1Gbps. 


Untuk maklumat lanjut mengenai CelcomDigi fibre, klik di sini. 

Nota Penting: Kontrak pelan fiber dan kontrak pelan CelcomDigi ONE adalah dua kontrak berasingan. Sebagai contoh, jika anda menukar dari pelan CelcomDigi Postpaid 5G 2 ke pelan CelcomDigi Postpaid 160 sementara kontrak fiber anda masih aktif, anda akan kehilangan rebat fiber tetapi kontrak fiber anda akan kekal. Sebarang pelanggaran terma dan syarat kontrak akan disertakan caj penamatan awal pada kontrak fiber anda.


2. Pengaktifan fiber saya gagal tetapi saya sedang melanggan pelan CelcomDigi ONE Pro/Ultra. Memandangkan saya tidak mendapat 300Mbps fiber percuma, bolehkah saya menurunkan taraf pelan saya?

Ya, anda boleh menurunkan taraf pelan anda tanpa caj jika anda tidak mempunyai kontrak aktif pada pelan anda. Namun, jika anda telah mengambil kontrak peranti atau kontrak Freedom Add-Ons, caj penamatan awal akan disertakan jika anda menurunkan taraf pelan anda. 

Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select at least one of the reasons
CAPTCHA verification is required.

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article