Helaian Pendedahan Produk Digi RDY Gaming

Modified on Fri, 10 May at 2:39 PM

Penerangan Produk:

Pelan Permainan Digi RDY (disebut ‘ready’) menyediakan pemain dengan pengalaman permainan tanpa had yang sentiasa aktif dengan internet semua akses berkelajuan tinggi 50GB. Pelanggan pelan ini menikmati internet keutamaan tinggi dengan ping responsif super dan kependaman rendah - lag bukan lagi alasan untuk kehilangan permainan! 


Pelanggan Digi RDY juga menikmati pulangan tunai kredit permainan 5% apabila anda menggunakan kredit Digi Prabayar anda untuk berbelanja untuk pembelian permainan melalui Google PlayStore, Apple App Store, Huawei AppGallery, Garena App Store dan Coda Shop.


Tarikh Dikuatkuasa: 10 Dec 2021 - sekarang


Butiran Produk

1. Apakah butiran produk ini?



 

RDY88 Pelan Internet

Komitmen bulanan

RM68 - harga khas sempena pelancaran

NP: RM88

Kuota Internet

50 GB 

Internet berkelajuan tinggi dan semua akses

Panggilan 

Tidak terbatas 

kepada semua rangkaian tempatan

Latensi

Rangkaian keutamaan tinggi untuk 7 permainan:
 

Ganjaran Tunai

5% game credit cashback* for game purchases on:


 *dihadkan pada RM68 sebulan


 

2. Apakah internet permainan yang sentiasa ada dengan kependaman permainan yang dioptimumkan?

Internet permainan sentiasa hidup merujuk kepada ciri data mudah alih tanpa had yang direka khusus untuk penggunaan permainan mudah alih pada 7 tajuk permainan yang ditentukan. Pelanggan pelan Internet bulanan RDY88 sentiasa bersedia untuk lebih banyak tindakan permainan tanpa perlu risau tentang kehabisan kuota Internet untuk permainan seterusnya. 

 

7 tajuk permainan yang diliputi oleh ciri Internet permainan sentiasa aktif adalah seperti berikut:

  1. PUBG
  2. Mobile Legends: Bang Bang
  3. FreeFire
  4. Call of Duty
  5. AoV (Arena of Valor)
  6. League of Legends (Wild Rift)
  7. League of Legends (PC)

 

Optimized Gaming Latency (OGL) merujuk kepada ciri Internet permainan unik pelan Internet bulanan RDY88, yang memberikan keutamaan rangkaian pelanggan, dan oleh itu ping super pantas dan kependaman rendah untuk pengalaman permainan mudah alih yang lebih baik. Ciri OGL boleh digunakan pada 7 tajuk permainan yang diliputi oleh ciri Internet permainan sentiasa aktif. 

 

3. Adakah ini pelan pra bayar atau pasca bayar?

Ini adalah pelan pra bayar, dengan langganan bulanan yang diperbaharui secara automatik. Ini bermakna bahawa pelan internet RDY88 akan diperbaharui secara automatik setiap 30 hari, dengan syarat pelanggan mempunyai baki kredit yang mencukupi dalam akaun mereka.


 

4. Bagaimana saya boleh mendapatkan ganjaran tunai kredit permainan?

Pelanggan menikmati 5% ganjaran tunai kredit permainan daripada jumlah transaksi apabila membeli daripada platform-platform berikut:

  • Google Play Store
  • Apple App Store
  • Huawei App Gallery
  • CODA Shop
  • Garena App Store

 

Contoh: Seorang pelanggan RDY88 membeli nilai RM50 dari mana-mana platform yang disenaraikan di atas dan mendapat ganjaran tunai kredit permainan RM2.50 (5% daripada nilai transaksi RM50).

Ganjaran tunai kredit permainan akan diberikan kepada baki kredit utama pelanggan setelah penyelesaian transaksi berjaya. Sila ambil perhatian bahawa terdapat tempoh kelonggaran sehingga 12 jam untuk transaksi pada beberapa platform.

 

Sangat disyorkan bagi pelanggan Pelan Permainan RDY untuk menggunakan ganjaran tunai kredit permainan untuk pembelian pelan Internet atau pembaharuan langganan bulanan pelan Internet RDY88.

 

Nilai ganjaran tunai tersebut dihadkan pada RM68 setiap bulan kalendar.


 

5. Bolehkah saya membeli lebih banyak Internet jika saya kehabisan kuota?

Ya, jika anda telah menggunakan habis kuota anda, anda boleh memilih sama ada Peningkatan Bulanan atau Pas Pelan Satu Kali atas Permintaan.

 

Pelanggan RDY boleh melanggan Peningkatan Bulanan melalui aplikasi mudah alih MyDigi atau laman web (Tambah-On > Peningkatan) atau dengan memutar nombor ke pendek *128#. Peningkatan bulanan akan ditambah secara automatik di atas bil bulanan RDY88 anda. Tarikh tamat tempoh peningkatan mengikut pelan internet bulanan RDY88 anda. Sila lihat jadual di bawah untuk pakej peningkatan:

 

Penggalak Pelan Bulanan Digi RDY 

RM3

RM5

RM8

RM10

1.5GB

5GB

6GB

10GB

 

Pas Satu Kali boleh dibeli atas permintaan melalui aplikasi mudah alih MyDigi atau laman web (MyDigi > Tambah-On > Pada Permintaan) atau dengan memutar nombor ke pendek *128#. Pilihan tambahan satu kali adalah seperti berikut:

 

Pas Satu-Kali Digi On-demand 

Add-ons

Harga

Tempoh Sah

1 Jam Tanpa Had Berkelajuan Tinggi

RM1

1 jam

1 hari Tanpa Had Berkelajuan Tinggi

RM8

1 hari

Lite video tanpa had

RM1

1 hari

Lite sosial tanpa had

RM1

1 hari

300MB

RM1

1 hari

1GB

RM1

1 jam

2GB

RM4

2 hari

2GB + 1GB (1pm-7pm)

RM3

1 hari

2GB + 2GB (1pm-7pm)

RM12

7 hari

4GB

RM4

1 hari

5GB (1am-7am)

RM2

1am-7am

5GB (7am-1am)

RM2

7am-1am


 

6. Adakah kuota internet saya akan ditangguhkan jika saya tidak menggunakannya habis?

Tidak, kuota internet akan disegarkan pada permulaan setiap kitaran bil.


Yuran & Pembayaran


1. Berapa yang perlu saya bayar? 

Tiada caj dikenakan untuk pelanggan Digi baru dan sedia ada untuk Pelan Permainan RDY. Pelanggan hanya perlu memuat semula dan melanggan pelan internet bulanan RDY88 (harga pelancaran khas RM68/bulan dengan langganan berulang automatik) untuk mula menikmati faedah penuh Pelan Permainan RDY.

 

Nota: SIM percuma daripada pelan RDY Gaming tidak termasuk sebarang kredit masa siaran yang dipramuat semasa pendaftaran talian baharu dan port masuk MNP. Pelanggan mempunyai fleksibiliti penuh untuk menambah nilai/tambah nilai pada bila-bila masa mengikut keselesaan mereka untuk penggunaan berterusan.
 

Pendaftaran

 

2. Bagaimanakah saya mendaftar untuk RDY Gaming Plan?

 

Untuk pelanggan Digi baru, daftar melalui Digi Store Online. Anda boleh memilih untuk mendapatkan SIM atau port-in baharu kepada Digi sambil mengekalkan nombor mudah alih sedia ada anda.

 

Untuk pelanggan Digi sedia ada, Dail *128#, kemudian pilih Akaun Saya → Maklumat Akaun → Pelan Panggilan → Digi Prabayar RDY. 

 

Nota: Langganan Internet semasa anda dan data percuma akan diset semula apabila berjaya Change-of-plan (COP). Setiap pelanggan hanya boleh melakukan Change-of-plan (COP) dua kali dalam mana-mana bulan kalendar.

 

Jika anda memerlukan bantuan untuk mendaftar, anda boleh pergi ke mana-mana Kedai Digi, Kedai Ekspres Digi atau pengedar sah Digi.

Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select at least one of the reasons
CAPTCHA verification is required.

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article