Soalan Lazim: Pelan Family & Gadget SIM CelcomDigi Postpaid 5G

Modified on Tue, 11 Jun 2024 at 11:01 AM

1. Bolehkah saya kongsikan kuota daripada talian utama ke Talian Family dan Gadget SIM?
Tidak, kuota untuk setiap pelan di bawah pelan CelcomDigi Postpaid 5G / Pelan ONE hanya untuk penggunaan talian individu. Namun, sila ambil perhatian bahawa pelan CelcomDigi Postpaid 5G Family datang tersedia dengan kuota sekurang-kurangnya 90GB dan anda boleh memilih pelan dengan kuota tanpa had manakala pelan CelcomDigi Postpaid 5G Gadget SIM mempunyai kuota sekurang-kurangnya 30GB.

2. Saya pelanggan Celcom/Digi yang memiliki talian keluarga di bawah akaun saya. Perlukah saya tukar talian keluarga saya ke pelan CelcomDigi Postpaid 5G Family jika saya tukar pelan utama ke pelan CelcomDigi Postpaid 5G / Pelan ONE?
Ya, anda perlu tukar semua talian ke pelan CelcomDigi Postpaid 5G / Pelan ONE.


3. Saya pelanggan Digi yang memiliki talian Gadget SIM di bawah akaun saya. Bolehkah saya menyimpan talian Gadget SIM jika saya tukar pelan utama ke pelan CelcomDigi Postpaid 5G / ONE?
Tidak. Anda perlu menamatkan talian Gadget SIM sebelum anda tukar ke pelan CelcomDigi Postpaid 5G / Pelan ONE. Selepas itu, anda boleh tambah CelcomDigi Postpaid 5G Gadget SIM atau CelcomDigi Postpaid 5G Gadget SIM Plus ke akaun anda.

4. Saya pelanggan Digi yang memiliki talian keluarga di bawah akaun saya. Mengapakah saya tidak boleh mengubah pelan saya ke pelan CelcomDigi Postpaid 5G / Pelan ONE baharu di laman web Digi?
Pada masa ini, Digi Store Online tidak menyokong perubahan pelan untuk akaun dengan talian keluarga. Sila ke cawangan Digi atau Celcom berdekatan jika anda ingin menukar pelan anda ke pelan CelcomDigi Postpaid 5G / Pelan ONE yang baharu.


5. Pelan utama yang manakah sah untuk mendaftar CelcomDigi Postpaid 5G Family SE sebagai talian tambahan?

Pelan CelcomDigi Postpaid 5G 60 SE dan CelcomDigi Postpaid 5G 80 & ke atas layak untuk mendaftar CelcomDigi Postpaid 5G Family SE sebagai pelan tambahan.

Sila ambil perhatian bahawa pelan CelcomDigi Postpaid 5G 80 & ke atas hanya boleh memilih pelan Postpaid Family SE sebagai talian tambahan mulai 14 Mac 2024.


6. Bagaimanakah saya boleh menikmati 2 talian CelcomDigi Postpaid 5G Family Plus yang disertakan dalam pelan CelcomDigi ONE Ultra? 

Sebaik sahaja anda telah mengaktifkan pelan CelcomDigi ONE Ultra, anda boleh sama ada:
  1. tambah talian keluarga CelcomDigi Postpaid 5G Family Plus khusus untuk pelan CelcomDigi ONE Ultra.  
  2. lakukan pertukaran pelan kepada CelcomDigi Postpaid 5G Family Plus khusus untuk pelan CelcomDigi ONE Ultra 


Sila ambil perhatian bahawa: 

  1. Jika mana-mana CelcomDigi Postpaid 5G Family Plus termasuk dalam pelan CelcomDigi ONE Ultra telah ditamatkan / dipindahkan ke akaun lain, anda perlu mengaktifkan talian tambahan baharu / melakukan pertukaran pelan pada talian tambahan lain kepada pelan CelcomDigi Postpaid 5G Family Plus khusus secara proaktif. Jika tidak, mana-mana talian tambahan sedia ada di bawah akaun yang sama hanya akan menikmati diskaun 50%. 

Was this article helpful?

That’s Great!

Thank you for your feedback

Sorry! We couldn't be helpful

Thank you for your feedback

Let us know how can we improve this article!

Select atleast one of the reasons
CAPTCHA verification is required.

Feedback sent

We appreciate your effort and will try to fix the article